menusearch
iranmakh.ir

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تاکید کرد: تکمیل شبکه راه‌های خوزستان؛ از پروژه‌های در دست اجرا تا برنامه‌های آتی

جستجو
شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ | ۰۶:۲۰:۴۲
۱۴۰۴/۶/۵ چهارشنبه
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تاکید کرد: تکمیل شبکه راه‌های خوزستان؛ از پروژه‌های در دست اجرا تا برنامه‌های آتی
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تاکید کرد: تکمیل شبکه راه‌های خوزستان؛ از پروژه‌های در دست اجرا تا برنامه‌های آتی

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان سه‌شنبه شب در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت، با تبریک هفته دولت، به تشریح مهم‌ترین اقدامات و پروژه‌های این اداره کل پرداخت و با اشاره به وظیفه ذاتی این معاونت که تکمیل شبکه راه‌های استان است، گفت: در حال حاضر حدود ۲۹۵ کیلومتر پروژه راه‌سازی در مرحله اجرا داریم که از این مقدار، ۳۳ کیلومتر در یک سال منتهی به هفته دولت تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

 

به گزارش ایران ما رسول کریمی نژاد، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان سه‌شنبه شب در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت، با تبریک هفته دولت، به تشریح مهم‌ترین اقدامات و پروژه‌های این اداره کل پرداخت و با اشاره به وظیفه ذاتی این معاونت که تکمیل شبکه راه‌های استان است، گفت: در حال حاضر حدود ۲۹۵ کیلومتر پروژه راه‌سازی در مرحله اجرا داریم که از این مقدار، ۳۳ کیلومتر در یک سال منتهی به هفته دولت تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

 

وی افزود: همچنین حدود ۷۰ کیلومتر پروژه راه‌سازی دیگر در مرحله مناقصه یا در آستانه شروع، قرار دارد. علاوه بر این، ۴۷ کیلومتر از پروژه‌های موجود، پیشرفتی بالای ۷۰ درصد دارند که انشاالله با تامین اعتبار به موقع، در طی چند ماه آینده به مردم تحویل داده خواهند شد.

 

تقسیم‌بندی مسئولیت‌های راه‌سازی

 

معاون راه و شهرسازی خوزستان در توضیح مسئولیت‌های محوری گفت: محورهای شریانی و خروجی استان تحت نظر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور هستند، از جمله محور اهواز – هفتگل – باغ‌ملک – ایذه – دزپارت و مسئولیت ساخت راه‌های اصلی شبکه داخلی استان نیز بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

 

معاون راه و شهرسازی خوزستان در توضیح مسئولیت‌های محوری گفت: محورهای شریانی و خروجی استان تحت نظر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور هستند، از جمله محور اهواز – هفتگل – باغ‌ملک – ایذه – دزپارت و مسئولیت ساخت راه‌های اصلی شبکه داخلی استان نیز بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

 

وی ادامه داد: هم‌اکنون در خوزستان حدود ۶۰ پروژه راه‌سازی در حال اجرا است که استان را به یک کارگاه بزرگ راه‌سازی تبدیل کرده است.

 

وضعیت چهارخطه شدن محورهای خوزستان

 

کریمی نژاد در پاسخ به سوالی درباره چهارخطه شدن جاده‌ها گفت: اگر شبکه راه‌های استان را در مجموع واحد در نظر بگیریم، حدود یک‌سوم آن تاکنون بهسازی، تعریض و چهارخطه شده، یک‌سوم دیگر نیز در دست اجرا و برای یک‌سوم باقیمانده نیز که به اعتبار بالایی نیاز دارد، انتظار می‌رود با تامین اعتبار در دستور کار قرار گیرد.

 

برنامه‌های اربعین ۱۴۰۵

 

وی با اشاره به برنامه‌های مهم اداره کل برای ایام اربعین حسینی سال آینده گفت: محورهای اربعینی استان سه محور اصلی مشخص هستند که پروژه‌هایی مانند پل کمربندی بستان و پل کمربندی سوسنگرد را در محور اهواز چزابه که در دست اجرا داریم باید تکمیل شوند. در محور عبدالخان بستان نیز که ۱۱ کیلومتر هم اکنون در دست اجرا و برای اربعین سال آینده باید تکمیل شود و ۱۰ کیلومتر دیگر نیز در مرحله براورد و مناقصه است.

 

کریمی نژاد همچنین به پروژه در محور خرمشهر – شلمچه اشاره کرد و گفت: از سمت خرمشهر، یک پل و حدود پنج کیلومتر دیگر برای اربعین سال آینده ان شاالله آماده خواهد شد و در مجموع از سمت خرمشهر ۱۴ کیلومتر مورد استفاده زوار گرامی قرار خواهد گرفت همچنین از سمت اهواز نیز حدود ۱۰ کیلومتر راه برای ایام اربعین آماده بهره‌برداری.

 

همکاری نهادها و پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی

 

معاون ساخت راه و شهرسازی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مشارکت نهادها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مسئولیت‌های اجتماعی، تنها شرکت ملی نفت با ما همراهی و مشارکت خوبی داشته و سایر ارگان‌ها و نهادها وارد عمل نشده‌اند.

 

وی با تقدیر از پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی، گفت: خوزستان به دلیل اهمیت در حمل و نقل، همیشه مورد توجه وزرا بوده است؛ اکنون نیز وزیر راه تاکید ویژه‌ای روی این استان دارند و تاکنون پیگیری و مکاتبه وزارت با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات لازم، بسیار جدی بوده است.

 

حذف نقاط حادثه‌خیز راه‌های خوزستان

 

کریمی نژاد همچنین بر برنامه این اداره کل برای افزایش ایمنی جاده‌ها تاکید کرد و گفت: برای حذف نقاط حادثه‌خیز، اگر بحث صرفا اصلاح نقطه باشد با اداره کل راهداری است، اما برای ایمن‌سازی کلی یک محور، باید کارهای اساسی مانند احداث باند دوم انجام شود که در حیطه مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی است.

 

وی به عنوان مثال به محور شوشتر – دزفول اشاره کرد و گفت: این محور به دلیل ۲ خطه بودن، یکی از محورهای پرحادثه‌ است که اکنون یک پروژه ۱۲ کیلومتری از سمت دزفول با پیشرفت بسیار خوب در حال اجرا است و مابقی آن نیز به مناقصه رفته که امیدواریم به زودی کل این محور به پروژه تبدیل شود و به سرانجام برسد.

 

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: تمام تلاش ما این است که هرچه سریع‌تر این جاده‌های پرخطر را ایمن کنیم تا هموطنانمان با خیال راحت سفر کنند.

 

#راه_و_شهرسازی_خوزستان

#پایگاه_خبری_ایران_ما 

#جاده_های_خوزستان

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

قوانین و مقررات سازمان

قوانین و مقررات سازمان

تمامی حقوق برای وب سایت خبری_ تحلیلی * ایران ما * محفوظ است. * ایران ما * آمده است تا در ارائه مطالب متفاوت باشد. البته متفاوت نه به این معنی که همه ی مطالب در سایت خبری_تحلیلی ما تولیدی خواهند بود؛ چرا که افزایش تولید مطلب، نیازمند داشتن نویسندگان و خبرنگاران در حوزه های مختلف است که به دلایل مختلف در این مقطع زمانی برای ما ما امکان پذیر نیست. اما تمامی سعی و کوشش ما در این پایگاه خبری_تحلیلی ارائه متفاوت مطالب است تا خوانندگان گران قدر شاهد مطالب تکراری نباشند. باسپاس مدیر مسئول پایگاه خبری_تحلیلی * ایران ما * اعظم صمدزاده

طراحی توسط سایت ساز خبری